• Konu İçeriğini Görebilmek İçin Lütfen Üye Olun. Aksi Takdirde İçeriği Göremezsiniz.

Blog Bölümlü Web Tasarım Önemi

salazar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Eyl 2020
Mesajlar
106
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
24

Reputation:

Pazarlamacılar için bile, web tasarım kriterleri veya web sitesi tasarım standartları üzerinde halen çok düşünülecek bir şey olarak görülmemektedir. Bu ebeple genellikle başta yapılan temel hatalar kullanım sırasında giderilmeye çalışılır. Ancak web tasarım kriterleri web tasarımcıları için kritik önem taşır. "Standart web antlaşmaları" olarak tanımlayabileceğimiz uygulamalar web tasarım standartları olarak kabul edilebilecek en iyi uygulamalardır. Bunlar, web tasarımcılarının takip ettiği, ziyaretçilerinin beklentilerine uygun olduklarını bildikleri bir dizi kurallardır. Bunlar web sitesi için açıklık ve kullanışlılık için bir nevi yönergedir.

Web Sitesi Tasarım Standartı Nedir?
Neler Standart Olarak Kabul Edilmelidir?
Web tasarımcıları, bu soruyu cevaplayabilmek için en iyi 50 pazarlama sitesine bakarak 10 kuraldan oluşan bir dizi yönerge belirlemiş durumda. Elbette bu yönergeler yıldan yıla değişiklik gösterse de başlangıç için iyi bir fikir veriyor.

Bu 50 site alexa.com daki işletme>pazarlama ve reklamcılık kategorsinden seçilmiş en iyi pazarlama web siteleridir. E-ticaret hedefleri olmayan haber ve medya-yayın siteleri hariç tutularak belirlenmiştir.
İncelenen 50 web sitesi arasında;

Standart Uygulanan: Bu web sitelerinin% 80'i veya daha fazlası aynı tasarım yaklaşımını kullanıyor.
Genel Uygulanan: Bu web sitelerinin% 50 - 79'u aynı tasarım yaklaşımını kullanıyor.
Kafa Karışıklığı Yaratan: % 49 veya daha az web sitesinde halen tek bir tasarım yaklaşımı hakim değil.
Web Sitesi Tasarım İçin 4 Başlıkta Kriterler
Bu araştırmalara göre bir web sitesi tasarım kriterleri temel olarak 4 başlığı içerir. Alan Adı ile İlgili Olan Kriterler, Web Barındırma ile İlgili Olan Kriterler, Biçimsel Web Tasarım Kriterleri, Yapısal Web Tasarım Kriterleri

Aşağıdaki yazıda bu kriterlerin önemli olanlarını bu başlıklar altında maddeler halinde sıraladık.


A) Web Sitesi Tasarımında Alan Adı Kriterleri
1) Alan Adınızı Mutlaka Sadece Siz Kiralayın

Alan adları ile ilgili ilk ve en temel kriter, alan adını kiralarken, kiralayanın mutlaka siz olmasıdır. Elbette alan adı satın almak için aracı web siteleri kullanmak zorundayız. Ancak aracı başka insan kullanmamaya özen gösterin. Alan adları yıllık kiralama ile alınır. Bu alışveriş bir satın alınma değildir. Alan adları sürekli sizin olmaz. Her sene yenilenir. Bu sebeple aracı bir insanın olması sürekli o insana muhtaç olacağınız anlamına gelir. Herhangi bir uzlaşmazlıkta da web sitesi üzerinde bir hak iddia edemezsiniz.

2) Alan Adı Çok Uzun Olmasın

Çok uzun olan alan adları kullanıcılar tarafından tercih edilmez. Ayrıca arama motorları açısından spam linkler olarak görülme ihtimalleri bulunur.

3) Alan Adında İşaret Kullanmamaya Çalışın

Alan adı tercihi yaparken ".", "-" gibi işaretsel terimlerden kaçınmanız önerilir.

4) Alan Adında Rakam Kullanmamaya Çalışın

Yine alan adı tercihi yaparken çok özel durumlar olmadıkça sayı içermemesi önerilir.

5) Alan Adında Hizmet ve Şehir İsminin Geçmesi

Alan adı tercihinde arama motorlarında yükselmek için bazı tercihler yapacaksınızdır. İçinde hizmet verdiğiniz sektörün isminin veya bulunduğunuz şehrin isminin geçmesi aramalarda avantaj sağlar. Ancak herhangi bir alan adı ile de uygun arama motoru optimizasyon kriterlerine dikkat edecerekte daha fazla başarı yakalamak mümkündür.

6) .Com Uzantısı

".com" uzantılı alan adları genellikle ".net", ".org" alan adlarından daha çok tercih edilir. Bunun başlıca nedeni insan alışkanlıkları ve arama motorları istekleridir. bir alan adı seçerken öncelikle ".com" versiyonunun kullanılabilir olup olmadığına bakmanız önerilir.
<b>web tasarım</b>
.B) Web Hosting (Web Barındırma) ile İlgili Kriterler
1) Web Hosting Fiyatı Çok Ucuz Olmayanı Tercih Edin

İster Linux ister Windows tabanlı bir web sitesi yazılımı kullanın mutlaka çok ucuz olmayan bir barındırma tercih edin. Çok ucuz olan barındırmalar çok kalabalık olabilir. Bu da sizin web sitenizin yavaş açılmasına sebep olur.

2) PHP Mail Fonksiyonu Kapalı Olmalı

Bir wordpress veya Joomla tarzı içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız barındırmanız da "PHP mail fonksiyonun" kapalı olduğuna emin olun. Bu tür yazılımlarda botlar bu fonksiyonu kullanarak sıklıkla sizin web siteniz üzerinden spam atarlar. Bu size her anlamda zarar verir.

3) Gzip ve Önbellekleme Özelliği Açık

Sunucunun Gzip, ön bellekleme özelliklerinin açık olmasına dikkat edin. Web sitelerinizi hızlı açmak için gerekecektir.

4) Hızlı Teknik Destek

Teknik desteğin iyi olduğuna emin olun. Yurtdışı sunucularında teknik destek zordur. İngilizce bilmeniz gerekir.


C) Web Sitesi Biçimsel Kriterleri
1) Sol Üstteki Logo

Araştırılan web sitelerinin% 100'ünde sitedeki her sayfanın sol üst köşesinde tıklanabilir bir logo vardı. Bu bir standarttır!

2) Sağ Üstteki İletişim Linki veya Bilgisi

Web sitelerinin % 44'ün her sayfanın sağ üst köşesinde iletişim bağlantısı var. Bu yerleştirme çok yaygın kabul edilmesine rağmen hala bir standart olarak kabul edilmiyor.

3) Üst kısımdaki Ana Menü

Web sitelerinin % 88'inde, ana navigasyonun her sayfanın üst kısmındaki başlıkta yer alması, yatay olarak üst tarafta bir navigasyonun bir web tasarım standardı haline gelmesini sağladı.

4) Ana Sayfa Slayt Gösterisi

Web sitelerinin% 32'sinde dönen bir dizi resim ve mesaj içeren bir ana sayfa slayt gösterisi var. Bu da statik olarak aslında resim kullanımının daha yoğun olduğu anlamına geliyor. Yine de kullanım durumu ve site tipine göre bu özelliğin site sahibine bağlı olduğu anlamını da taşıyor.

5) Ana sayfada Pazarlama Sloganları ve Yönlendirmeleri Kullanma

Pazarlama metinleri web sitelerinin% 80'inde ana sayfada yüksek bir oranda kullanılıyor. Diğer sayfalar için pazarlama metinleri için belirgin bir kıstas yok.
Pazarlama metin ve görselleri için belli bir piksel yüksekliği yok. Ancak genel yorum, ziyaretçilerin kaydırma yapmadan metinleri görmeleri web sitesi tasarımcılarınca tercih edilen bir unsur olması.

6) Ana Sayfada Eylem Çağrısı

Web sitelerinin% 78'i görsel olarak ana sayfalarında belirgin bir eylem çağrısı yapıyor. Standart olmasa da genel uygulamaya girecek bir orana sahip.

7) Üst Başlıkta Arama Özelliği

Web sitelerinin% 54'ünde başlıkta bir arama özelliği bulunmaktadır. Bu durumda %48 gibi yüksek oranda da pazarlama sitelerinin her sayfada ya bir bağlantı, simge ya da arama kutusu olarak "genel olarak" görünen bir arama özelliğine sahip olmadığı anlamı da taşır.

Bu bizim için şaşırtıcı değil. Web sitesi çok miktarda içerik içeriyorsa, arama araçları gerekli değildir. Bir arama aracı sıklıkla kötü organize edilmiş bir web sitesi için bir "koltuk değneği" dir.

8) Altbilgide Kayıt Kutusu

Web sitelerinin% 24'ü, ziyaretçilerin altbilgiye kaydolmasına ve e-posta güncellemelerine abone olmalarına izin verir. Dolayısıyla bu, e-posta adreslerini toplamak için yaygın bir yerdir, ancak bir standart veya genel uygulama değildir. Altbilgiler için en yaygın içerik telif hakkı, gizlilik, yasal, site haritası ve iletişim bağlantılarıdır. Ziyaretçiler, iletişim bilgilerini web sitelerinin sağ alt veya orta kısmında bulmayı beklemektedir.

9) Altbilgide Yer Alan Sosyal Medya Simgeleri

Web sitelerinin% 72'si, altbilgideki sosyal medya web siteleri için simgeler içeriyor. Bu, neredeyse bu ikonları standart bir tasarım öğesi yapar.

Ayrıca web sitelerinin% 26'sı başlıkta belirgin olarak sosyal medya simgelerini içeriyordu. Ancak bu uygulamayı yararlı olmadığı kanısı hakim. Çünkü bu ikonlardan herhangi birine tıklamak, ziyaretçiyi sosyal medya sitesine götürür. Bu nedenle, bu, web sitesinin trafiğine mal olabilecek, hemen çıkma oranlarını artıran ve sonuçları incitecek bir tasarım öğesidir.

Bu durumda sosyal medya ikonlarını altbilgiye eklemenizi öneririz. Görsel önemi daha da azaltmak için, tam renkli sürüm yalnızca ziyaretçinin fare imlecini simgenin üzerine getirmesinden sonra görünebilir.


D) Web Sitesi Yapısal Kriterleri
1) Web Sitesi SEO Uyumu ve Özgün İçerik Yoğunluğu

Web sitesi tasarımı hazırlanırken SEO, arama motoru optimizayon kriterlerini göz önüne almadan hazırlarsanız web sitesinin arama motorlarında yükselme şansını da yok etmiş olursunuz. SEO kriterleri ile web tasarımında dikkat edilmesi gereken kriterleri karşılaştırırsanız birbirinin aynı olduğuu görebilirsiniz. Bunun nedeni basittir. Arama motorları da arama sorgularına cevap olarak gelen listelerde kendi kullanıcılarına içerik ve kullanışlılık olarak en iyi sonuçları veren web sitelerini sunmak isterler. Bir web sitesi hazırlarken uyulması gereken SEO kriterleri "Site İçi SEO Kriterleri" olarak adlandırılır.

Site içi SEO Kriterlerinin amacını 3 başlıkta özetleyebiliriz.

a) İçeriğin kaliteli ve özgün olmasını sağlama

b) Kullanıcıların bu özgün içeriklere kolay ulaşmasını ve gezinmesini sağlama

c) Arama motorların bu içerikleri doğru indekslenmesini sağlama


<b>web sitesi tasarımı</b> MemnuniyBlog Bölümlü Web Tasarım Avantajları
Web sitenizin bir blog bölümünün olmasının en büyük avantajı, pek çok yazımızda önemine ziyadesiyle vurgu yaptığımız arama motoru optimizasyonudur. Arama motorları sürekli güncel ve özgün içeriklerin yayınlandığı web sitelerini daha fazla dikkate alır. Bir içerik girişi yapıldığını fark eden arama motorları siteyi daha sık ziyaret eder. Bu da sizin sıralamalarda yükselmenize katkı sağlar.

Blog Bölümlü Web TasarımArama motoru optimizasyonu bazlı bir diğer önemli unsur ise güncel bir siteye sahip olmanızın yanı sıra, girdiğiniz içeriklerin başlıklarında ve içeriğinde yer alan kelimelerdir. Söz konusu içerikte yer alan kelimeler vesilesiyle arama motorlarında yapılan aramalarda çıkabilir, bu da sitenize yapılan ziyaretlerin artmasını sağlar. Vermiş olduğunuz hizmet ya da satışını gerçekleştirdiğiniz ürün ile alakasız bir aramada siteniz ziyaret edilse dahi, sitenizi ziyaret eden kişi sizin sattığınız ürün ya da hizmet ile ilgilenebilir.

Bir diğer çok önemli avantaj ise, blog bölümüne hizmetiniz ya da sattığınız ürünler ile alakalı bilgiler girme imkanınızın olmasıdır. Kampanya duyurusu, firmanız ile alakalı güncel bir gelişme, hizmet bilgisi ve daha pek çok konuda içerik girme imkanına sahip olabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu için ciddi önem arz eden içerik girişleri sosyal medya paylaşılacak içerik imkanı da sunmaktadır. Bilindiği üzere sosyal medyada var olmak bir tercih değil, mecburiyettir. Sosyal medyada paylaşılacak kayda değer içerik bulmakta ziyadesiyle öneme sahiptir. Blog bölümüne yayınladığınız bir konu, sitenize güncellik sağlayan önemli bir unsur olduğu kadar, sosyal medyada da paylaşım yapılacak kayda değer bir içeriktir. Dolayısıyla blog bölümü vesilesiyle hem siteniz arama motorlarının gözünde güncel bir site olarak kabul edilip üst sıralarda yer alır hem de sosyal medyada paylaşılacak içeriklere sahip olursunuz. Yani bir taş ile birden fazla kuş vurabilirsiniz.

Blog Bölümü İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler
Blog BölümüBlog bölümünün önemini anlatmak ile bitiremeyiz. Blog bölümünün öneminin bilincinde olan pek çok lider internet firması, web sitelerinde blog bölümü oluşturarak içerik üretimine başladılar. Fakat pek çoğu ciddi denilebilecek bir hata yaparak blog bölümü oluşturdular. Söz konusu hata ise, web sitelerine kurulan blog bölümü siteye sub domain yani "blog.siteismi.com" şeklinde blog bölümü kuruldu. Doğrusu ise "siteismi.com/blog" şeklinde olmalıdır.

Bunun en büyük önemi yine arama motoru optimizasyonu kriterinden kaynaklanmaktadır. Zira arama motorları "blog.siteismi.com" şeklindeki site bağlantısını "siteismi.com" şeklindeki siteden farklı bir bağlantı olarak kabul eder. Dolayısıyla blog bölümüne üretilen bir içerik "siteismi.com" sitesi için üretilmiş bir içerik olarak kabul edilmediğinden, "siteismi.com" sitesine tam anlamıyla bir katkı sağlamaz. Sadece backlink alımı konusunda fayda sağlar ki, bu da "siteismi.com/blog" şeklinde içerik üretimi yapılması durumunda elde edilecek faydaya nazaran çok düşük bir faydadır.

Tüm bunların yanı sıra blog bölümünün siteye entegre yani ana sayfanızda yayınlanan içeriğin güncel olarak bağlantısı yer almalıdır.

Hem Blog Bölümü Hem de İçerik Üretimi Yapıyoruz
"siteismi.com/blog" şeklinde bir blog bölümüne sahip olmanız kadar, blog bölümünün ve blog için üretilecek içeriklerin SEO kurallarına uygun olması gerekmektedir. Zira blog bölümü de başlı başına bir web tasarım anlamına gelmektedir.

Dizayn Uzmanı olarak web sitenizin genelini SEO kurallarına uygun şekilde yaptığımız gibi, blog bölümünü de SEO kurallarını dikkate alarak yapmaktayız.

Ayrıca blog bölümünde içerik üretimi yapma konusunda sıkıntı yaşamanız durumunda hizmetinizdeyiz. Yine SEO kurallarına uygun şekilde, sitenizin anahtar kelimelerine uygun içerik üretimi vermekteyiz. İlgili hizmetimiz için Site Yönetimi & İçerik Üretimi sayfamızı inceleyebilirsiniz. Bu hizmetimiz vesilesiyle de hem güncel site içeriğine sahip olabilir hem arama motorlarında hedeflediğiniz kelimelerde çok daha kolay üst sıralarda yer alabilir hem de sosyal medyada paylaşabileceğiniz içeriğe sahip olabilirsiniz.
<b>hazır web sitesi</b>
 
Üst Alt